Geld, mindset en business: heerlijke onderwerpen, die voor nogal wat weerstand (en groei) kunnen zorgen! In spreek daarom met high-end business coach Suzanne van Schaik over ondernemen en geld verdienen, óók in crisistijd. Correctie: voorál in crisistijd.

Suzanne was eerder te gast (aflevering #44) en toen hadden we het naast geld durven vragen voor je diensten en rijk worden ook over persoonlijke groei en moed. Toen Corona uitbrak besloten we vanuit Twelve Waves om mensen gratis toegang tot onze online training Lifecrafting Online te geven, iets waar Suzanne (en andere marketeers) een uitgesproken mening over hadden.

Waarom zou je wel (of juist niet) je product, service of dienst gratis aanbieden? Hoe pak je je marketing aan als alles op zijn gat ligt? Is bij elk praatje en elke gelegenheid pitchen wel of niet ok? Hoe breng je je sales (en je tarieven) naar een hoger niveau? En waarom moeten de prijzen eigenlijk hoger zijn?

Ik moet eerlijk bekennen dat dit weer zo’n aflevering is die ik spannend vind om online te zetten, want zouden mijn ambitie en overtuiging in overvloed verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden? Zoals altijd een interessante blokkade met dito reflectie-momentje! Hoor graag in de comments wat dit gesprek bij jou teweegbracht!

PS Wil jij graag LIVE kennis maken met Twelve Waves? Kom dan daan het Lifecrafting seminar op 22 juli van 16.00 tot 18.00 uur (in Geertruidenberg)

In deze podcast leer je:

  • Hoe werkt ‘gratis’ als marketing tool?
  • Hoe kan je ook in crisistijd blijven ondernemen vanuit overvloed?
  • Wanneer en waarom kan je hoge prijzen vragen voor je diensten?
  • Hoe geef je aan een potentiële klant het vertrouwen om met jou te gaan werken?
  • Waarom je altijd marketing- en sales-gericht zou moeten zijn.

Bekijk deze aflevering

Genoemde podcast

Over Suzanne

Website: https://suzannevanschaik.nl/
Facebook: https://www.facebook.com/businesscoachsuzanne/
Instagram: https://www.instagram.com/suzvanschaik/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/suzanne-van-schaik-b381928b/

Transcriptie

[3:00] Corona crisis en het gratis weggeven van product, service of dienst door coaches en consultants
[11:12] Wat is de functie van gratis weggeven voor marketing?
[13:25] Wanneer kan je dan hele hoge prijzen vragen voor je programma?
[17:15] Upsell, aanbod maken
[19:30] Pull en push strategie
[27:50] Waarom had ik wel het bankstel moeten kopen tijdens Corona ipv het juist niet doen.
[29:10] Law of attraction oftewel overvloed bewustzijn
[32:30] Verschil tussen investering doen en uitgave doen
[38:35] Het zijn juist de persoonlijke blokkades die je moet doorbreken om je business naar een hoger niveau te brengen
[47:25] Hoe geef je aan een potentiële klant het vertrouwen dat ze met jou moeten gaan werken
[1:00:20] Zet nu eerst je ideale klant centraal. Het is de kunst om vanuit de klant te denken en wat het die klant oplevert. En niet wat jij doet.
[1:11:40] Wat voor een ambitie heeft de meest ambitieuze klant die jij kan helpen? Richt daar je marketing op af.
[1:23:45] Houden we met elke grote investering niet die ratrace in stand?
[1:25:19] Mensen gaan stress als excuus gebruiken om niet hun ambities na te jagen.
[1:27:20] Wat is de ratrace nu eigenlijk? 
[1:29:20] Oke zijn, tevreden zijn met wat er nu al is. Maar wel de ambitie hebben om dingen te veranderen. Die verandering creëren uit overvloed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *