Floris Wouterson is Slaap Performance Coach en helpt ondernemers, atleten, high performers en mensen met een veeleisende baan om met slaap hun prestaties, humeur en levenskwaliteit sterk te verbeteren. Zijn motto is: change a little, change a lot every day.

We hebben het uiteraard over zijn #1 bestseller boek SuperSlapen, de effecten van te weinig slaap en hoe we het aantal uur dat we nodig hebben om te slapen onderschatten. Daarnaast praten we uitgebreid over de effecten van te weinig slaap op het cognitieve en fysieke vlak, over welke impact slaaptekort heeft op onze gezondheid zowel nu als op de lange termijn.

Sinds ik Matthew Walker bij de Joe Rogan Experience hoorde over slaap ben ik zelf behoorlijk veel bewuster bezig met een optimale nachtrust en dit gesprek met Floris bezegelde de deal: een goede 8 uur slaap per nacht is mijn #1 prioriteit (zelfs boven gezond eten, minder stressen of hard trainen)!

In deze podcast leer je:

  • Wat het aantal uur slaap is dat we nodig hebben om goed te kunnen functioneren
  • Wat een microdut is (en waarom dit anders is dan een powernap)
  • Waarom je met slaapproblemen niet meer moet gaan powernappen
  • Wat de effecten zijn van te weinig slaap voor je gewicht en gezondheid
  • Meer over snurken en slaapapneu
  • Hoe je kunt meten of je voldoende slaap hebt gehad en of deze kwalitatief goed was
  • Hoe je vaster, beter en dieper kunt gaan slapen
  • Meer over de verschillende soorten dromen en slaap
  • Over stralingen in je slaapkamer en waarom je alle elektronica je direct uit je slaapkamer moet banne

Floris vertelt dat het belangrijk is om zoek te gaan naar je natuurlijke slaapbehoefte, waar we soms een beetje vreemd van geworden zijn. Benieuwd waarom 8 uur slapen een mythe is? Luister dan absoluut deze podcast!

Bekijk de podcast met Floris Wouterson

Over Floris

Genoemde boeken

  • Save

Laat een reactie achter:

Share via
Copy link
Powered by Social Snap